Alegeți țara sau regiunea dvs.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Tehnologia HESAI se confruntă cu patru „săbii laser” suspendate mai sus

Pe 12 martie, HESAI Technology (HSAI.US) și-a dezvăluit rezultatele financiare neautorizate pentru trimestrul IV și întregul an al anului 2023. Raportul financiar a dezvăluit că veniturile HESAI au atins 1,88 miliarde de yuani în 2023, marcând o creștere de 56,1% în creștere de la an laverAnul, cu livrări cumulate de unități LIDAR care depășesc 300.000.

Li Yifan, co-fondator și CEO al HESAI, a declarat 2023 drept „un an record”.

Fondată în 2014, HESAI s -a concentrat inițial pe dezvoltarea senzorilor de gaz laser înainte de a se aventura în produse LiDAR de conducere autonomă în 2016. Beneficiind de cererea crescândă a industriei auto pentru LiDAR din cauza avansului în conducerea inteligentă, Hesai a fost listată pe NASDAQ anul trecut, devenind primulCompania chineză Lidar pentru a merge public în SUA.

În 2023, HESAI a livrat un total de 222.100 de unități LIDAR, aproape dublându-și vânzările cu o creștere de la un an la an de 176,1%.

Cu toate acestea, din 2019, HESAI a suferit pierderi anual, acumulând în total peste 1,1 miliarde de yuani.În acest an, marcând anul de debut al lui Hesai pe piața bursieră, a înregistrat o pierdere netă de 476 de milioane de yuani, cea mai mare din istoria sa.

În același timp, marja de profit brut a scăzut de la an la an, de la 70,3% în 2019 la 35,2% în 2023.

În mod corespunzător, diverse costuri au crescut anual.Pe parcursul anului 2023, cheltuielile legate de vânzări și marketing, taxe generale și administrative, precum și cercetarea și dezvoltarea au crescut cu mai mult de 42% față de anul precedent.

Conform regulilor industriei producării, HESAI este de așteptat să întâlnească o etapă semnificativă de rentabilitate după ce a atins punctul de inflexiune al „curbei de zâmbet” a creșterii la scară.Cu toate acestea, înainte de aceasta, provocări precum concurența de la Huawei, reducerea clienților, schimbările tehnologiei și sancțiunile americane sunt ca patru „săbii laser” care ar putea modifica întreaga industrie, care se ridică constant asupra lui Hesai.

DownScaling, nu pe toate modelele

Pe măsură ce tehnologia se maturizează și sunt luate în considerare costurile, mulți producători auto au început să -și dezvolte propriile sau să investească direct în producători LIDAR, cum ar fi NIO (9866.hk/nio.n).

În aprilie anul trecut, NIO a investit 250 de milioane de dolari pentru a înființa o fabrică în Wuxi, axată în principal pe producția, vânzările și cercetarea și dezvoltarea Lidar.În septembrie, NIO a anunțat producția în masă a cipului său de control principal Lidar auto-dezvoltat.

Deși principalul furnizor Lidar al NIO este în prezent inovație, cele două companii au o relație de legare profundă-de la 2018 până în prezent, NIO a investit în inovație de mai multe ori.

Innovionul este considerat de industrie ca fiind semi-„NIO afiliat”, astfel încât toate modelele de pe platforma NT2.0 a NIO sunt echipate cu Falcon Lidar de la Innovusion.Interesant este că NIO a condus și proiectarea plăcii de bază a acestui radar.

HESAI, care nu a stabilit o relație de legare profundă cu clienții săi, nu și-a extins cooperarea cu cel mai mare client, Li Auto, pentru a include toate modelele Li Auto.

Li Auto's Series 7, 8 și 9 au doar LiDAR Standard pe versiunile Max, în timp ce versiunile Pro sau Air necesită un cost suplimentar de aproximativ 40.000 de yuani.Potrivit consultanților de vânzări la Li Auto’s Experience Stores, „modelele L7 vândute în magazine, cu Lidar inclus în configurația de top, reprezintă aproximativ 10%-20%., nu Max ".

Pe lângă Li Auto, ceilalți clienți ai lui Hesai, precum Hiphi, Lotus și Hafei, anunță opriri în producție, suferă de vânzări neplăcute, fie au anunțat cooperarea cu HESAI, dar încă nu au lansat modele de mașini.

Următoarea mașină Xiaomi, care va fi lansată la sfârșitul lunii martie, este, de asemenea, un client al HESAI.În ciuda speranțelor mari, războiul de prețuri continuu în noul sector energetic înseamnă probabil că strategia sa de echipament Lidar va diferi în ceea ce privește modelele și prețurile, similar cu Li Auto.

Pe măsură ce primul trimestru din 2024 se apropie, HESAI se confruntă cu un început în care clienții existenți sunt în mod activ sau pasiv reducerea și reducerea prețurilor, în timp ce potențialii clienți noi își dezvoltă propriile soluții, fie investesc direct în concurenți.













Tehnologie „alternativă”

Deși Lidar este văzut ca „ochii” conducerii autonome cu capacități superioare de modelare în timp real, costurile sale ridicate și performanțele slabe în ploaie și ceață au fost criticate pe scară largă.Prin urmare, dezbaterea asupra căii tehnologice a „Lidar vs. Pure Vision vs. Milimeter Wave Radar” nu a încetat niciodată.

Tesla (TSLA.O) reprezintă cei care au abandonat Lidar pentru o abordare a viziunii pură.

Începând cu februarie 2022, Tesla a eliminat toate lidarele din vehiculele sale Model S și Model X din America de Nord, adoptând oficial o strategie de viziune pură și explicând că acesta din urmă produce mai puține semnale de zgomot și interferență, rezultând colectarea datelor „mai curate”.

Elon Musk l -a criticat public pe Lidar în mai multe ocazii, numind -o „o tehnologie învechită”.

Pentru mosc, costurile sunt, de asemenea, o considerație semnificativă.Costul unui modul de cameră cu viziune pură este de aproximativ 8% -15% din cel al unui lidar.

Spre deosebire de Tesla, noii veniți chinezi au îmbrățișat inițial „tabăra Lidar”.Cu toate acestea, cu valul de reducere a prețurilor care a început anul trecut, costurile exorbitante ale caracteristicilor opționale individuale au descurajat din ce în ce mai mult disponibilitatea consumatorilor de a plăti.

Lidar, cândva o tehnologie extrem de căutată, a devenit un „cartof fierbinte” pentru producătorii de automobile sub presiunea de a reduce costurile.