Alegeți țara sau regiunea dvs.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Roma nu este construită într-o zi! MediaTek: Se estimează că veniturile din cipuri auto vor reprezenta 10% în următorii 3-5 ani

În ultimii ani, industria auto a suferit modificări extraordinare, iar dezvoltarea de tehnologii precum inteligența artificială, vehiculele electrice, lipsa de șofer, stocarea energiei și securitatea rețelei vor modela industria auto. Din punctul de vedere actual, noile „patru modernizări” (electricizare, informații, rețea și partajare) au devenit tendința de dezvoltare viitoare a industriei auto, dar realizarea acestei tendințe nu este doar o problemă a producătorilor auto, ci necesită și întreaga industrie. Eforturile comune ale lanțului.

În trecut, industria auto a avut întotdeauna furnizori de cipuri proprii, printre care NXP, Infineon, STMicroelectronics, Renesas și alte companii, care ocupă ferm piața semiconductorilor auto. Cu toate acestea, odată cu creșterea ADAS și a tehnologiei de conducere autonomă, cererea de calcul și capacități de prelucrare a datelor ale mașinilor inteligente a crescut, ceea ce oferă o oportunitate pentru companiile de cipuri de produse de larg consum pentru piața de cipuri auto. MediaTek, care a creat realizări strălucitoare pe piața cipurilor de smartphone-uri, este unul dintre cei mai atrăgători membri.

Intrarea pe piața electronicelor auto montate în față

În calitate de „târziu”, deși MediaTek nu se află pe piața electronică auto cu încărcare frontală de mult timp, ritmul său a fost foarte rapid și robust.

În mai 2016, MediaTek a vândut vânzările sale de 6.000 de dolari către NavInfo, o filială a principalului cip de navigație audio și video auto pentru companie înființat pe continent în 2013. În același timp, MediaTek a ajuns la o cooperare strategică cu NavInfo cu o investiție sau o asociere comună de cel mult 100 de milioane de dolari SUA pentru extinderea pieței electronice și a rețelelor auto. Drept urmare, MediaTek și-a prezentat aspectul strategic pe piața de cipuri auto.

În noiembrie 2016, MediaTek și-a anunțat intrarea oficială pe piața de electronice auto preinstalate. La începutul anului 2017, MediaTek a lansat MT3303, o soluție globală de sistem de navigație prin satelit pentru aplicații auto și industriale. La începutul anului 2019, MediaTek a lansat oficial marca de cipuri auto Autus; În cursul acestei luni, MediaTek a lansat oficial platforma radar cu unde ultra-scurte de milimetru cu rază ultra-scurtă; în iulie, MediaTek și Geely au lansat cipul auto din seria E.

Ca răspuns la mișcarea MediaTek către piața electronică auto cu încărcare frontală, Xu Jingquan, directorul general adjunct al MediaTek și directorul general al unității de business auto inteligente, a declarat într-un interviu pentru Ji Wei. "Investiția MediaTek în sectorul auto este foarte timpurie, începând din 2012. De la electronica de consum la piața de piață, în 2015, MediaTek a menționat că piața auto-încărcării frontale suferă modificări industriale, inclusiv tendința în creștere a„ noilor patru rânduri ". pentru jetoane. Nu a existat nicio modalitate de a-l furniza și a creat, de asemenea, oportunități pentru nou-veniți. Prin urmare, MediaTek a decis să intre pe piața de preinstalare în acest moment. "

Potrivit lui Xu Jingquan, anul trecut, unitatea de afaceri a vehiculelor a devenit o unitate formală de afaceri (BU) a MediaTek și a început să aibă clienți și venituri formale. "În prezent, veniturile departamentului de afaceri pentru vehicule sunt încă relativ mici, sub 5% din veniturile companiei, dar am investit o mulțime de forță de muncă și resurse financiare. În prezent, am obținut aprobarea de la mai mult de 10 producători de mașini și mai mult de 10 producători de sisteme. Prin urmare, este de așteptat Creșterea veniturilor în următorii ani este mai obiectivă ", a spus el.

În plus, merită menționat faptul că partea specială a Diviziei Vehicul MediaTek este aceea că are o unitate dedicată calității vehiculului. Xu Jingquan a spus că, deoarece piața auto are cerințe foarte ridicate pentru calitate și siguranță, MediaTek este specializată în a aduce experți de calitate cu experiență să se alăture echipei pentru a oferi clienților cea mai bună asigurare de calitate.

Reduceți-vă în cele patru domenii majore ale electronicelor auto

De la anunțarea intrării pe piața de cipuri electronice auto, gândirea MediaTek a fost clară, iar în cele din urmă s-a hotărât de la soluțiile de radar cu undă milimetrică (Telematică, Infotainment, ADAS și milimetru). Aceste patru zone de bază sunt tăiate.

Pentru MediaTek, din cauza conexiunii puternice, a consumului redus de energie și a unei experiențe mai bune a utilizatorilor pe piața telefoanelor inteligente, a fost recunoscut de mulți producători de telefoane mobile. Prin urmare, cipul auto al MediaTek are prioritate față de audio și video multimedia. Divertismentul începe, apoi acoperă conexiunile de rețea, modulele de comunicare și așa mai departe.

„Pe baza tehnologiei și IP-ului MediaTek în domeniul electronicelor de consum, am investit relativ mai devreme în cockpits-uri inteligente și comunicații în vehicule. Pentru ajutoarele de conducere vizuală și radarele cu unde milimetrice, aceasta este o zonă relativ nouă și nu certitudinea este mai mare, deci vom investi mai puțină energie. ”a spus Xu Jingquan pentru reporterul micro-rețelei.

În prezent, MediaTek a fost recunoscut de producătorii și partenerii de top din toate cele patru domenii. Se înțelege că soluția radar cu valuri milimetrice MediaTek Autus a fost produsă în masă până la sfârșitul anului 2018. Sistemul inteligent de cabină va fi lansat oficial cu modelul de producție în a doua jumătate a acestui an. De asemenea, au fost livrate sistemul de comunicare a vehiculului și soluția de asistență vizuală a șoferilor. Acesta va fi expediat oficial în 2020.

În opinia lui Xu Jingquan, MediaTek a vizat întotdeauna domeniul electronicelor de consum, dar cea mai mare problemă în ceea ce privește electronica de consum este că volatilitatea sa este foarte mare, iar pragul este scăzut, deci ciclul de viață este de asemenea scurt, ceea ce nu este bun pentru veniturile stabile ale companiei pe termen lung. În procesul de dezvoltare generală al companiei, acesta necesită venituri stabile pe termen lung de 10% -20%, iar produsele vehiculelor îndeplinesc această trăsătură. În următorii trei-cinci ani, MediaTek speră ca linia de produse electronice auto să atingă o scară de venituri de 10%.

5G aduce noi oportunități pentru electronica auto

În industrie, deși Internetul Vehiculelor a fost discutat mult timp, nu a fost popularizat pe scară largă, deoarece nu există o metodă de comunicare adecvată. În viitor, apariția tehnologiei 5G va oferi o infrastructură de comunicare pentru Internetul Vehiculelor, iar industria auto va fi introdusă în noi schimbări.

În acest sens, Xu Jingquan consideră, de asemenea: "Apropierea de reclame 5G a adus noi oportunități pentru dezvoltarea Internetului Vehiculelor. În era călătoriilor inteligente, cererea consumatorilor de instrumente de călătorie de înaltă tehnologie crește zi de zi, determinarea producătorilor de mașini inteligente să se dezvolte mai sigure. Produse mai ecologice, mai conectate la mobil și oferă consumatorilor o experiență de călătorie inteligentă de înaltă tehnologie la un preț plat. "

În dezvoltarea tehnologiei 5G, în lume există doar cinci producători de cipuri de bandă de bază, iar concurența este acerbă. MediaTek este unul dintre lideri, iar aspectul său în domeniul 5G atrage și atenția. Luând ca exemplu smartphone-urile, MediaTek a lansat primul său cip SoC 5G la Salonul de Calculatoare Taipei în luna mai a acestui an, care este de așteptat să fie produs în masă în primul trimestru al anului 2020. În același timp, MediaTek a investit 1 miliard de yuani pentru a construi o nouă „clădire de cercetare și dezvoltare a comunicațiilor fără fir”, care este cel mai mare centru de proiectare și de cip din Asia, dezvoltând în principal tehnologia 5G.

Pe lângă smartphone-uri, MediaTek a planificat și produse pentru piața electronică auto. Potrivit Xu Jingquan, este de așteptat ca în 2020 2020 chipsurile 5G relevante să fie lansate pentru rețeaua de mașini Telematică, care este diferită de telefonul mobil.

Desigur, Roma a fost construită într-o zi, în special pentru producătorii de cipuri. Xu Jingquan a spus sincer: „Până astăzi, MediaTek este foarte ciudat pentru mulți producători auto auto, deoarece întregul sistem de producție al fabricii de mașini este foarte mare și împrăștiat. Concentrația actuală este de a face fabrica de mașini să se simtă că MediaTek este o promisiune și capabilă. Furnizor de cipuri auto. "